1401-02-29 16:52
556
0
80074
آیت اله نورمفیدی ؛

بزرگداشت مختومقلی فراغی ؛ شاعر بزرگ قوم ترکمن زمینه ساز وحدت بیشتر در گلستان

بزرگداشت مختومقلی فراغی ، شاعر شهیر قوم ترکمن زمینه ساز وحدت بیشتر شیعه و سنی در گلستان خواهد بود.

به گزارش گلستان ما؛ آیت اله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان با گرامیداشت ۲۹ اردیبهشت دویست و هشتاد و نهمین سالروز ولادت شاعر پر آوازه ترکمن مختومقلی فراغی گفت: گرامیداشت مفاخر استان اهمیت بالایی در رشد و شکوفایی فرهنگی جامعه دارد.

او افزود: در این زمینه گرامیداشت یاد و نام شاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی که از محبان اهل بیت علیهماالسلام بود زمینه ساز وحدت بیشتر بین شیعه و سنی خواهد شد.

آیت اله نورمفیدی همچنین با برشمردن مزایای فریضه عفاف و حجاب در جامعه گفت: رعایت عفاف و حجاب به عنوان فریضه دینی و شرعی از الزامات قانونی جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

او از کتاب حجاب آیت اله شهید مطهری به عنوان مهمترین و با ارزش‌ترین منابع با موضوع رعایت حجاب و آثار آن از منظر دینی و اجتماعی یاد کرد.

اجرای طرح تبیین و راهبرد‌های زیست عفیفانه در قالب گفتمان تحکیم خانواده به عنوان سرمایه اجتماعی، ترسیم برنامه‌های هفته قرآن و عترت همزمان با عید مبعث و برجسته سازی مفاخر استانی در سطح ملی و بین المللی از مهمترین مصوبات امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.